Marev Burs Yönetmeliği

MAREV, ana faaliyetlerinden biri olan eğitim alanında ailesi Mardinli olup  İstanbul’da  devlet  üniversitelerinde  öğrenim  gören ve maddeten yüksek tahsil olanağı bulunmayan başarılı Mardin’li öğrencilere maddi destek sağlayarak onların yüksek tahsil yapmalarına yardımcı olmaya çalışmaktadır.

MAREV Yönetim Kurulu, her öğretim yılı başında bursiyer sayısı, burs miktarı, yapılacak kitap-kırtasiye ve giyim yardım miktarlarını belirler.

Burs başvuruları, her yıl 1-30 Eylül tarihleri arasında yapılır. Başvuru formu, vakıf merkezinde şahsen doldurulmak suretiyle kabul edilir.

Başvuru Sırasında İstenen Belgeler:
• nüfus cüzdanının arkalı-önlü fotokopisi 
• 2 adet vesikalık fotoğraf 
• öğrenci belgesi (ara sınıf öğrencilerinden transkript belgesi istenir.) 
• üniversiteye yeni kayıt yaptıran öğrencilerden kayıt belgesi istenir 
Yapılan başvurular, üç kişiden oluşan Burs Komitesi tarafından incelenir ve sonuçlandırılır.

Burs Başvurusu Kabul Edilen Öğrencilerden İstenen Ek Belgeler:
• ilgili nüfus müdürlüğünden tasdikli vukuatlı aile nüfus tablosu 
• cumhuriyet savcılığından alınmış sabıka kaydı 
• ikametgah belgesi 

Gerçek dışı beyanda bulunulması, maddi durumda bir iyileşme tesbiti, başka kurumdan burs veya maaş alınması ve her ne sebeple olursa olsun hüküm giyilmesi durumunda öğrencilerin bursu kesilir.

Anılan sebepler dışında verilen burs, yüksek öğrenim tamamlanana kadar alt sınıftan ders bırakmamak kaydıyla devam eder.